בשנת 2005, פרסמה רכבת ישראל מכרז לייצור והובלה של אדן רכבת דרוך מסוג מונובלוק.
חברת 'אשקריט' , חברת בת של 'קבוצת אשטרום' , הייתה בעלת מפעל לייצור אדני רכבת, אשר היה פרי תכנונו של אבי אינג' קוגן סולומון ז"ל. אדני רכבת דרוכים מסוג מונובלוק, החל אבי לייצר החל משנת 1978 ואף היה לו פטנט רשום על כך (הפטנט נגמר בשנת 1999).
עם פירסום מכרז לאדני רכבת בשנת 2005 וכל הפרסומים על תוכנית החומש של רכבת ישראל, מצאנו את עצמנו (אבי ואנוכי) מתמודדים מול הרבה חברות שהלכו למכרז זה כגון: 'אקרשטיין', 'דניה סיבוס', 'סולל בונה', 'וולפמן', 'רדימיקס', 'שפיר'. כל החברות הנ"ל ראו את הפוטנציאל בייצור אדני רכבת ורצו לזכות במכרז זה. (מכרז זה מבטיח עבודה בין 3-9 שנים).
היה ברור לנו כי לכולם יש את המידע הדרוש, על מנת לשכפל אדן מונובלוק, וכאמור הגנת הפטנט לא הייתה לעזרנו.
אנו חיפשנו את הפיתרון לזכייה במכרז, ולכן בוצעו מספר שינויים בשיטת הייצור שהובילו לחסכון ולזכייה במכרז!! שינויים אלו מפורטים להלן.
היה חשוב להוריד בתשומות החומרים ושכ"ע. ע"י הקמת מערך מעבדה לבדיקות מקומי , ללא צורך בגורמי מעבדה חיצוניים הצלחנו להוריד את כמות הברזל ב- 30 אחוז.
על מנת להוריד בתשומות העבודה, החלטנו למכן את תהליכי הייצור. יצרנו מערך של קווי ייצור אוטומטים. תבניות משוכללות שימוש במערכת דריכה ייחודית ואמצעי הרמה אוטומטיים.
מערכת דריכה ייחודית, היא שיא השכלול של שיטת הייצור. בשיטה קונבנציונלית של דריכת גדילים, נדרש, בשיטת הייצור הישנה בין 40 ל-50 דקות, על מנת להכין קו ייצור ליציקה.
פיתוח שלי יצר מערכת דריכה אוטומטית ממוחשבת, אשר צמצמה את מהלך הדריכה ל – 3 דקות בלבד !!!
המערכת פותחה ע"י שיתוף פעולה עם חברה גרמנית המתמחה בציוד דריכה.
כל הפעולות הנ"ל הביאו לזכייה במכרז, ולכך שהמפעל ייצר אדנים בעבור רכבת ישראל, במשך עשר שנים!!.